Doporučený list 1.triedou! Viete kedy Vám ho doručia?

Autor: Michal Kačinec | 28.7.2014 o 22:22 | (upravené 29.7.2014 o 8:43) Karma článku: 8,19 | Prečítané:  1814x

Tento článok sa bude venovať službám, za ktoré si síce priplatíte, ale vôbec ich nemusíte dostať.

Počuli ste už o šťastných 93%?

Ak podáte zásielku na pošte doporučene a k tomu si priplatíte ešte aj za 1.triedu, tak by ju mali doručiť nasledujúci pracovný deň? Áno, ak patríte k šťastným 93% ľudí, ktorý tieto služby využívajú. Presne toľko % zásielok sa totiž podarilo Slovenskej pošte v roku 2013 doručiť včas. Otázka však znie, čo so zvyšnými 7%??? Majú možnosť podať reklamáciu, samozrejme to využije len zlomok ľudí, ktorím sa chce postávať v radoch na pošte, kde fungujú pri troche šťastia len dve okienka. Ruku na srdce, koľkí z Vás by sa na to dali?

Samozrejme o daných percentách nieje ani žiadny nápis na pošte, dokonca o nich nieje ani zmienka v obchodných podmienkach ktoré nájdete na nasledovnom odkaze: http://www.posta.sk/subory/36954/postove-podmienky-doporucena-zasielka-vnutrostatny-styk.pdf

 

1.trieda podaná v stredu, doručená v pondelok!

Z vlastnej skúsenosti viem, že ak sa Slovenskej pošte nepodarí doručiť zásielku podanú 1.triedou (v stredu) v nasledujúci pracovný deň (vo štvrtok), presne tak ako majú stanovené v obchodných podmienkach, tak sa už ani nesnažia doručiť ju v čo najkratšom čase, veď v piatok sa už blíži víkend, tak to stačí doručiť v pondelok. Samozrejme ak im napíšete na ich e-mail sťažnosť, tak Vám spomenú veľa dôvodov, kvôli ktorým sa zásielka nedoručila na čas, ale ani jeden malý náznak prípadnej kompenzácie. Ešte Vám milo napíšu, aby ste si najbližšie zvolili ich službu Expresné služby (samozrejme za ešte viac peňazí), kde máte pri podaní reklamácie nárok na kompenzáciu. No nieje to od nich šľachetné?

 

Ako to vlastne je s kompenzáciou za nedodanie zaplatenej služby?

Pri každom inom obchodnom styku je predsa bežné, ak dodávateľ služieb nevie poskytnúť danú službu, zákazník dostane svoje peniaze späť. Prečo to tak nefunguje v niektorých štátom chránených spoločnostiach je naďalej veľká neznáma..

 

Pre veľký záujem prikladám stanovisko Slovenskej pošty, ktoré isto pobaví:

 

Predpokladana lehota dopravy pri doporucenych zasielkach 1. triedy je D+1 (nasledujuci pracovny den po dni podania). 

Mrzi nas, ze Vasa zasielka nebola vcas dodana, avsak dovodov neskoreho dodania zasielky moze byt niekolko napr. nespravna adresa, nespravne PSC a pod. 

Slovenska posta ponuka sluzbu 1.trieda s cielom poskytnut zakaznikovi pridanu hodnotu k jeho zasielke, ktorou je „zrychlena“ lehota prepravy. SP je pritom povinna v zmysle poziadaviek na kvalitu univerzalnej sluzby dodrziavat o. i. aj stanovene normy kvality pre prepravu zasielok –t. j. dodrzat lehotu prepravy u stanoveneho % poctu zasielok. 

Pre listy a baliky je na rok 2013 stanovena norma kvality pre prepravu 93%. Znamena to, ze zo vsetkych prepravenych zasielok SP musi byt minimalne 93% zasielok prepravenych v lehote stanovenej postovymi podmienkami. Meranie dodrziavania normy sa realizuje 2x rocne a vysledky merania musi schvalit vzdy Postovy regulacny urad. 

Vzhladom k tomu, ze SP prepravi rocne radovo 100 milionov zasielok moze sa stat, ze niektore zasielky nie su k svojim adresatom dopravene v lehote, ktore pre tieto zasielky stanovuju Postove podmienky. Ak zakaznik ziada, aby mu za nedodrzanie lehoty prepravy bola poskytnuta nahrada skody, SP odporuca odosielatelom vyuzit produkt expresne zasielky, pri ktorych je lehota prepravy garantovana tzn. ze ak SP nedodrzi lehotu prepravy vyplati zakaznikovi nahradu skody (podmienkou je podanie reklamacie).

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

SVET

Slovák pomáha pri Mosule: Tu sa bojuje proti najväčšiemu zlu

Neumytý, neoholený, hladný. Po troch dňoch na fronte chce OLIVER VALENTOVIČ len teplú sprchu, pivo a pizzu. Pomáha pri irackom Mosule.

KOMENTÁRE

Koaličný Kotleba? Smer sa už vôbec nehanbí

Snaha kontrolovať moc je natoľko prioritná, že všetko ostatné ide bokom.


Už ste čítali?